Åhååå

Kom just att tänka på detta...

Jag ska ju fara som au pair har jag ju bestämt. Och för att jag ska bli klar med min ansökan (alltid någonting nytt varje gång jag närmar mig slutet) så måste jag ha mitt hälsointyg (som typ alla andra kan ha när dom typ har fått match å allt) för att dom ska veta att min allergi inte är luyftburen (!??!?!?!??).
Men, jag kan ju inte säga emot, jag kan inte käfta emot för då kan dom ju ta bort mig. Men för att jag ska få allting som jag behöver så kommer det gå på typ 600 kronor, för alla andra ca 300... Liiiite orättvist. Jag blir så less. Jag har inte valt att bli alergiskt. Jävla diskriminering.
Och sen att jag inte ens kunde ha min interjuv innan jag har fått mitt intyg är ju bara helt sick och att människan ifråga inte ens kan svara på mitt mejl. Ibland undrar jag vad det är för inkompetenta jävlar som jobbar åt dem. Men nu har jag iallfall kontakt med en snubbe som är helt okej, inte dryg och otrevlig. Antagligen kommer jag fråga efter han då jag ringer dit i framtiden. Men för att återgå till interjuven, så kan jag inte sluta undra om jag måste vänta typ tre månader extra för att få en ny interjuv tid. Det är ju faktist INTE mitt fel att jag inte kunde ha den, det är ju faktist DERAS fel. Så jag tycker som att dom borde kunna fixa satt jag har den på asp när mina pappren har kommit in.
Men varför skulle de vara så? Har någonting gått som jag vill hitlls? ;) Njaaa, men men... Har just skickat ett mejl och frågat :)

Mycket går faktist fram och tillbaka med detta nu. Om jag ska vara ärlig. Jag vill och jag vill göra detta så fruktansvärt mycket. Men att bara stå still och stampa på samma ställe hela tiden är ganska frustrerande. Men för att det har gått så bra för min kompis som nu har fått en familj och far i April så blir det som en spark i baken. Jag menar... Kan hon klara av det så kan jag! Och jag är så oherhört glad för hennes skull att hon äntligen ska få ta sig iväg, så länge som hon har pratat om det. Och familjen låter helt underbart. Jag hoppas du kommer ha det bra och att du inte saknar mig allt för mycket innan jag kommer ;)


Egentligen vill jag inte publicera detta inlägg för jag vet att det är så många som glädjs av det, men jag glädjs av att jag kommer komma iväg på ett eller annat sätt medans dem ruttnar här, eller förhoppninsgvis på ett annat ställe. Men jag ska komma iväg, jag ska klara av det. Jag ska visa er alla jävla tvivlare, jag är inte den som pratar, jag GÖR det JAG VILL! Och inget kan stoppa mig, inte nå jävla allergier, inte nå! Inte ens DU! Det som glädjer mig är att jag är starkare än dig! Även om jag kommer hem efter en månad för att jag inte trivs. Jag tog mig iväg och det är värt mer än att inte ens försöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0