Halal?

Nu är det inte länge kvar tills jag skall tillbaka till jobbet. Vilket fick mig att tänka på min förra lördag jag jobbade och insåg att jag inte är speciellt taggad att träffa elaka kärringa, tröga gubbar, självmedicinerande idioter och invandrare. (nä, jag gillar nästan ingen)

Men för att återgå till rubriken! Förra lördagen då jag jobbade kväll (dock tre timmar mindre än vad jag gör idag) så var jag bakis sliten, förkyld, hade feber och absolut ingen röst! Alltså var jag inte på humör att ens titta på kunderna! Men det bryr ju dem sig självklart inte i! Så när jag då går och förbereder för stängningen så ropar en invandrare på mig, för att göra det hela lite mer klart så var han muslim.

Konversationen gick ungefär så här:

Muslimskman: Betyder det här märket att det är halal?
Söta jag: Ehe va?
Muslimskman: Ja kan muslimer äta de?
Söta jag: Ehe, inte vet jag?
Muslimskman: Men står det någonting i texten om vad märket betyder?
Söta jag: Ja du kan ju läsa och kolla?
Muslimskman: Men jag förstår inte svenska
Söta jag: Jaha, men tyvärr har jag inte tid att läsa all den där texten just nu, jag har lite saker att göra.
Muslimskman: Va?
Söta jag: Ja, läs själv för jag har inte tid…
Muslimskman: Men jag förstår ju inte svenska!?
Söta jag: Nähä? Och jag har inte tid.

Visst förklarade jag att jag var sjuk den dagen? Så jag fick vara otrevlig enligt mig! Men iallafall, han pratade ju självklart på engelska och jag i protest pratar svenska tills jag säger att han får läsa själv för att jag inte hade tid för då förstod han inte vad jag sa. Och vad jag inte förstår är att en muslimskman kommer in och ska handla 10min innan stängning och tror att han skall få all uppmärksamhet och jag ska läsa en hel jävla novell för berätta någonting om hans jävla religion? Jag tycker som att han borde ha lite mer koll än vad jag ska ha på den fronten, men det kanske bara är jag?

Sen helt ärligt hade jag ingen aning om vad halal ens var försten min kompis förklarade det för mig. Nej jag är inte ens lite intresserad och jag mådde bättre innan jag visste vad det var! Och helt ärligt så tycker jag att det halal borde förbjudas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0