Prinsessan och Grodan



Nu är det så här, jag älskar tecknade filmer, av alla dess slag. Men nu är det ju så här att denna disney film är ju tecknad på det traditonella sättet, ritad. Jag älskar dom glammla klassikerna som är tecknade, inte illusterarade, och så gjordes den här 2009. Kan det bli mer underbart? Hade tänkt se den tidigare men det har inte blivit av, men nu hyrade jag två filmer från LoveFilm och det här var en av dom!

Filmen handlar då om en prins som blir förvandlad till groda av en voodopräst och för att bryta förtrollning så måste han ju självklart bli pussad av en prinsessa! Men då misstar han sig att Tiana är en prinsessa och då blir båda grodor. Under tiden dom är groder träffar dom den gulliga jazzspelande alligatorn Louis som vill spela med dom stora grabbarn och den ubersöta eldflugan Ray. Den var bättre än jag trodde och jag blev jätte glad av den. En hel mysig film!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0