Pengar gör folk till svin

Jag blir så jävla irriterad på människor ibland, speciellt när det handlar om pengar. Pengar gör folk till svin. Människor är så jävla snåla av naturen satt det finns inget slut. Jag menar om man är vänner så ska man kunna låna en hundring bara så där (om man nu har pengar) och sen ska det inte bli någon big deal? Jag menar vänner ska ju bjuda tillbaka, tex : en kompis lånar en hundring så kanske kompisen då bjuder på lunch nästa dag? Big fucking deal?
Visst om det handlar om en hundring i veckan och tillslut handlar det om en större summa och den som lånat aldrig bjuder/lånar/betalar tillbaka är det ju en annan femma. Det handlar ju om att ge och ta!? Inte att man måste betala en 20 för taxin som kostade 150 kronor då man delade den på flera. WTF, jag bjuder på nästa taxi?

Men när man köper saker av andra är det en helt annan femma. Köper är inte att låna, och köper man så betalar man. Så är det helt enkelt. Jag menar... Du går inte på ica och tar varor och sen går ut, det kallas för stöld! Och jag då som driver ett "företag" på sidan, där jag beställer saker som folk beställer av mig så får jag ju betala en räkning för varje beställning där då mellanskillnaden är min. Och om jag då inte får betalat av dom som beställt så ligger jag ute med en jävla massa pengar. Det är fan inte okej, beställer man så betalar man. Nu händer det ju inte det ofta, det har hänt mig en gång under mina tre år och det som stör mig är att det är en som ska stå nära mig.

Sen lånade jag ut min soffa till en (läs samma person) och sa att den personen fick köpa mitt barbord och barstolar för en summa som är jävligt låg för ett barbord och två bardstolar.Det var inte ens ett pris för en ny barstol på ikea! Har jag fått dom pengarna? Nej.

Och sen är jag en person som hatar att vara skyld folk pengar, jag mår faktist psykiskt dåligt av de och när dom påpekar det så mår jag ännu sämre, speciellt om jag inte har pengar just då! Men det som stör mig ännu mer är när jag måste tjat på folk som är skyldig mig pengar. Men sen när personer som tjatar på mig att någon är skyldig dom pengar och sen är likadan gör mig bara irriterad. Tex: Denna person som är skyldig mig pengar nu sålde en giutarr till en kompis till mig och då hon inte fick pengarna så var det jag som fick höra på tjatet. Min kompis hade då frågat om hon kunde betala senare och det gick bra. Så...?

Och sen är det ju så att jag är skyldig en kompis pengar för en grej och jag kan inte betala det innan jag får pengarna av denna person. Det känns ypperligt sugit för mig just för att jag vill betala det på en gång och inte dra ut på det, just för att jag vet hur irriterande det är!

Så, nu funderar jag på att vara världens bitch, säga att den här personen får köpa mitt barbord & barstolar + soffa för en summa, annars hämtar jag dom, her ut dom på blocket och säljer det. Jag menar, jag underlättade för denna persons flytt och jag har inte ens fått ett tack.

Pengar gör folk till svin,
så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0