Hemma från akuten nu

Ja, jag kommer nog vara deprimerad i en vecka? I morgon ska jag och hämta mina saker och sen ska jag hem och stänga in mig tills jag ser ut som en människa. Vilket innebär att mina goda vänner ben&jerry's ska hålla mig sällskap. Ja jag vet, kallisar men just nu är det värt de. Kan svälta mig sen!?
Hade egentligen tänkt att fara och grilla med Sara i morgon/dag om hon kunde, men jag kan säga att de blir det inte. Finns inte ens med på världskartan! Eller ja om kanske jag ser ut som en människa, men med min tur? Jag tvivlar.

Iallfall, ni kanske inte hänger riktigt med om vad som händer?

Förra året Maj/Juni så fick jag sjukt mycket utslag (tycker jag då) vilket då är en allergiskreaktion. Mot vad kan man undra... Men det är ganska svårt att lista ut men jag trodde att det var mot pollen eftersom jag inte hade reagerat på något annat sätt mot pollen då och det var sjuuukt mycket pollen.


(Jag på Piteå Älvdals Sjukhus förra året... Undra vart den jackan är?)

Ja det slutade iallfall med att jag fick ny tabletter utskrivna, starkare som gör satt man inte behöver ta sömntablätter om man äter de. Det hela slutade då med att jag åt dom hela tiden istället för min andra allergitabletter för dom var bättre. Men då var jag en zombi hela tiden.

Men då försvann utslagen dagen efter och då hade jag dom i ca 3dagar. Sen då jag och Stina var i Bulgarien så fick jag dom också och då trodde jag först att jag hade ätit någonting med nötter och sen trodde vi att det var kloret, eftersom vi badade hyfsat mycket och jag fick mer då vi var på vattenlandet. Men dom försvann som också och var inte så där jätte mycket.

Men nu, mina vänner. Har jag då lyckats få på fötterna,benen, magen, ryggen, brösten, armarna, händerna, handflatan, halsen, nacken och ansiktet. Ja alltså tre ställen på kroppen har då klarat sig. Och jag kan lova att de kliar som FAN!
Men jag har som aldrig vetat vad det har varit men det vet jag nu. Det är tydligen nesselutslag!(?) Orka! Det orsakas då av en allergisk reaktion, från vad? Listan är lång vad det kan vara. Alltifrån socker till färgämnen.

Och dessa utslag kan då vara upp till en vecka!? Och då ska jag nu ta ca 10 tabletter varje dag. Vilket kommer innebära att Cecilia är en zombi. Jag ska äta trevegyl och kortison. Lyckliga jag!!! Jag hatar mitt liv nu! (eller?)
Hade jag haft jobb hade jag blivit sjukskriven... Awesome? Nja...

Och mina vänner, notera... Det var inte jag som tvingade mig att fara till akuten. Jag ville inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0