Ord

Det finns iget kvar att säga
Nu när allting är dött.

Jag har varit här
Mer än en gång
Det har ristats fast i mitt minne.

Är det här sista scenen i våra tragiska liv?
Det finns ingen anledning att stanna kvar
Konversationen är över
Monologen tar över.

Fast jag är fortfarande här
Fast jag är alltid här.

Allting jag vet
Känns som en evighet
Men ingen har någonsin lärt
Att en evighet känns som hemma.

Alla berättelser är över
Kapitlen är klara
Allt detta kaos omkring mig
Alltid omkring mig
Finns fortfarande kvar

Hur kunde du låta mig hamna i detta?
Släkte jag glöden i dina ögon?
Beskriv vad du ser
Kom bara ihåg
Att det du tittar på är
Mig.

Jag hoppas att vi kan finna orden outtalade
För denna sida av mig är borta
Jag börjar ändra allting omkring mig
Men jag behöver veta,
Kommer jag göra det rätt den här gången?

Det är bara en annan scen
Kom ihåg att det bara är annorlunda från det du har sett
Det du är van vid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0