Helt seriöst!?

Jag tar inte min allergi på allvar, just för att jag inte vill sluta leva. Men, jag känner som inte att jag heller orkar ta den seriöst då ingen annan tar den seriöst och skulle jag börja ta den seriöst så skulle alla bli sjuuukt less.

Men helt seriöst, ska ni ha special mat åt mig, se då fan till att det är rätt! Jag fick alltså laktosfritt. Jo men jag är ju laktosintollerant. Nej vänta nu... JAG ÄR MJÖLKPROTEINSALLERGIKER! Det betyder att jag INTE TÅL MJÖLKPRODUKTER! Och bara för det betyder de inte att jag vill ha glutenfritt, jag tycker inte om glutenfria kladdkakor. Nej just de!!



Då väljer jag hellre att äta de vanliga. Men är det någon som någonsin tänker på vad jag är allergisk mot och hur mycket det är? Nej! För alla tänker hela tiden på vad min kusin är allergisk mot. Hon är ju då gluten. OJJ EN SAK! Jag får SYNLIGA REAKTIONER, det får inte hon. Vad är värre? Jag kan säga lungt att mitt är VÄRRE!



Men helt seriöst, varför ska jag ta det på allvar när ingen annan gör de? Och jag blir så jävla förbannad just för att det ALLTID ska vara ett daltande om hennes jävla allergi, men ingen bryr sig om min! Jag är allergisk mot mer saker och har varit det längre och MIN ALLERGI BLIR VÄRRE OCH VÄRRE FÖR VARJE ÅR! Men bryr sig nån? Nej. Använder dom precis alla saker jag är allergisk mot? Ja. Frågar nån ens om det går bra? Nej. Är jag less? Ja. Men vet ni vad. Ändringn på de! Väljer jag att äta glass har jag valt de, men jag tänker fan inte äta de om jag inte blir tillfrågad. Då vet ni. Och tjurig ska jag vara. Jag bryr mig egentligen inte, men bara för att. Och om dom ska bjuda på familje middag tänker jag inte äta glutenfritt bara för att det blir lättare. Nej, det blir tre likadana rätter som ska lagas på tre olika vis. Kul va? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0