Oho herre gud

Nu är det ju så här!


I Sverige har vi en lag som säger att man måste vara 15år för att köpa enegidryck! Men på mitt jobb har vi som policy att vi inte säljer det till folk som är under 18, vilket innebär att man ska vara myndig! Vad är det som gå att misstolka?

Men dessa unga norrmän har väldigt svårt att acceptera det, medans föräldrarna tycker att det är bra men undrar varför, och då förklarar jag att det helt enkelt är så att vi har så här och att det är trots allt koffein i och att man kan faktist bli beroeende av de. Och dom säger ju inte emot! Med barnen/ungdommarna! Det finns inget slut på det hela!




Och eftersom dom blir nekade gång på gång har dom kommit på en annan sak, dom öppnar dryckerna innan dom betalar, för då måste vi ju sälja den till dom, jojo kanske hos någon annan än mig! Stackars sate som kom till min kassa och hade öppnat energidrycken!

Jag: Hade du tänk att köpa den öppnade red bullen?
Han: Ja det hade jag
Jag; Men hörru, jag får inte sälja den till dig, du måste vara 18!
Han: Jaha, det visste jag inte, vi har inte så i Norge
Jag: Så hur ska vi göra nu?
Han: Jag har ju redan öppnat den så...
Jag: Jaa... Alltså... Du får ju antagligen ta och betala för den.
Han: :)
Jag: Men... du får ju lämna den!
Han: VA?
Jag: Jaaa, du får ju lämna den eftersom jag inte får sälja den till dig, men eftersom du har öppnat den så får du betala för den!
Han: :|
Jag: Ja, eller så kallar jag på vakten?

Hör det till att jag nekade han igår? Och dagen innan de? Jag antar att det var hans kompis som kom på idéen,jävla horunge! Och jag tror att han snodde en idag, hans kompis då, inte han jag nekadel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0